اسفند دود کن

همه داستان های کوتاه من

همه داستان های من شامل قصه های کوتاه ، قصه های کودک و مقالات مارکتینگ

اسفند دود کن

صلاح الدین احمد لواسانی
همه داستان های کوتاه من همه داستان های من شامل قصه های کوتاه ، قصه های کودک و مقالات مارکتینگ

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

اسفند دود کن

نویسنده: صلاح الدین احمد لواسانی

************************

(موزیک)

(سرو صدای ادیت و میکس کردن برنامه های رادیویی از دور)

سردبیر        (با لحن جدی و متذکرانه) خانم منصوری ..... اگه بخواین اینجوری ادامه بدین باید دنبال یه کار دیگه واسه خودتون باشین

منصوری      ولی آقای .......

سر دبیر      ولی نداره خانم ..... همه گزارشاتون تکراری و کلیشه ای یه ،..... نه   سوژه خوبی دارین .... نه قدرت لازم تو گزارشتون هست.

منصوری     شما اجازه بدین .....

سر دبیر     نه…….. شما اجازه بدین ..... این اتمام حجته ....... می رین و با یه گزارش توپ بر می گردین..... وگرنه.......

منصوری   وگرنه ؟ ......

سر دبیر     .......... ناچارم ، کار شما رو بدم به یکی دیگه ....... تمام .......

(موزیک)

(سر وصدای خیابون نه چندان شلوغ)

منصوری    (مات و مبهوت تو سر و صدای شهر باخودش حرف می زنه).... آخه سوژه خوب از کجا بیارم ........ اگه پیدا نکردم چیکار کنم ...... با هزار زحمت این کار رو جور کردم ..... شهریه  دانشگاهم رو از کجا بیارم ...... خدایا بدادم برس......

زن گدا        یه کمکی بمن بکن خوشگل خانم .... الهی بترکه تخم چشم حسود ، بذار برات یه کم اسفند دود کنم.

منصوری    ولم کن تورو خدا ..... برو بذار با درد خودم بسوزم .......

زن گدا        درد و بلات بخور توسر دشمنات ، یه دویست تومنی بده خودم دعات می کنم . مشکلاتت حل بشه ...

منصوری    دعای تو اگه کارگشا بود . مشکل خودت رو حل می کردی که گدایی نکنی .....

زن گدا       من مشکلی ندارم خانوم جون .......

منصوری     پس چرا گدایی می کنی ؟!......

زن گدا        شغلم اینه ....... 

منصوری    یعنی تو هیچ مشکلی نداری ؟! ..... مشکل خورد و خوراک ؟...... مشکل مسکن ؟ ...... مشکل شهریه دانشگاه ..... ببخشین چی دارم می گم ....... تو چه میدونی شهریه دانشگاه آزاد چیه ؟

زن گدا     چرا نمی دونم شهریه دانشگاه آزاد چیه ؟ من خودم سه تا بچه دانشگاه آزادی دارم ...... تازه خودمم کارشناس ارشد جامعه شناسی هستم .

منصوری    نمی فهمم!! ..... یعنی تو مدرک کارشناسی ارشد داری؟......

زن گدا       جامعه شناسی ........

منصوری     اونوقت گدایی می کنی؟!!!!!

زن گدا       اولا من اسفند دود کنم. نه گدا ....... در ثانی درآمدش حرف نداره.....

منصوری    چطور شد این کاره شدی؟ !!!!

زن گدا     با یه تحقیق دانشگاهی شروع شد.

منصوری  چه طور؟

زن گدا       در حین تهیه تحقیق پایان نامه متوجه شدم که این کارٍ، پر سود و پر در آمدیه ، خب منم ادامه اش دادم ، مگه نه اینکه درس می خونی تا یه کار نون و آب دار پیدا بکنی؟ .... ها ...... تازه همزمان می  تونم به تحقیقاتم درزمینه نا رسایی های اجتماعی  ادامه بدم. مقالات زیادی در این  زمینه نوشتم که توی مجلات جامعه شناسی چاپ شده.

منصوری   حالا روزی چند در می آری؟......

زن گدا       هفتاد ،..... هفتاد و پنج .....

منصوری   هفتاد هزار تومن ...هر روز

زن گدا       آره هزار ......... مالیات و عوارضم نداره...... البته جمعه ها رو  تعطیل می کنم....... آخه با برو بچ می ریم اسکی .....

 منصوری   اونا هم اینکارن؟.....

زن گدا       نه بابا بیچاره ها دکتر ، مهندسن .... راستی تو چیکاره ای ؟

منصوری   گزارشگر رادیو

زن گدا       ا ِ .... چه خوب ........ میشه با من یه مصاحبه بکنی ؟

منصوری    چرا که  نه؟!...... خیلی هم عالیه ......

زن گدا       ...... البته ممکن قسمت بازرگانی سازمان تون اجازه پخش اونو نده .... چون تبلیغ مستقیم بحساب می آد.

منصوری     اونو یه کاریش می کنم ..... پس بذار ویسرمو  روشن کنم ...... حاضری؟

زن گدا       آره

منصوری     پس میریم........

(موزیک)

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: اجتماعی

تاريخ : یک شنبه 17 آبان 1394 | 22:3 | نویسنده : صلاح الدین احمد لواسانی |
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.